Příspěvek:

H-edu: Jak zlepšit koncentraci žáků skrze celoobrazovkové zobrazení

Najednou to začne ve třídě šumět, až bouřit a z dětí je cítit zmatení až ztracení se v tom, kde aktuálně jsme. Jeden se ptá druhého a mezi lavicemi začíná převládat zmatek. Znáte to? 

V H-edu máte možnost celou třídu najednou zkoncentrovat skrze zobrazení úlohy na celou obrazovku, resp. plátno.

Ukotvěte pozornost dětí na jedno místo

V momentě, kdy děti vidí, o čem je řeč, zaměří se na tuto jednu věc. Pak může jeden z žáků, nebo učitel či učitelka ostatní žáky provést řešením dané úlohy:

Pište poznámky přímo do úlohy

Ať žáci vidí, kde zrovna jste a o čem je řeč:


Listujte mezi úlohami v celoobrazovkovém režimu módu

Jednoduše se vraťte k úloze, na kterou navazujete. Ať žáci vidí kontext a vy jim můžete snadno přiblížit přechod od jednoho problému k druhému. 

Zvětšete si úlohu až na 500 %

Ať máte jistotu, že děti úlohu uvidí i z šatny :). 200 % by mělo stačit i pro poslední lavici.

Vyberte si barvu na psaní, která bude dobře vidět


Nastavte si pozadí k řešení úloh: tečky, mřížka, prázdná plocha

Jak pracovat s geoboardem (tečková mříž) či čtvercovou mříží si přečtěte přímo ve speciálním blogovém článku


Prezentujte řešení příkladu skrze interaktivní mód

Kolikrát se vám povede pěkně namalovat krychlovou stavbu na tabuli? :) Už se nad tím nemusíte potit. Ani se scházet společně v rámci celé třídy nad jednou lavicí a kostkami. Využijte interaktivní prostředí, které ukáže řešení dané úlohy pěkně pro celou třídu viditelně na plátně nebo interaktivní tabuli.

Interaktivní mód je zatím dostupný pouze v pár příkladech, ale jeho využití dále rozšiřujeme. Zatím se podívejte, jak s ním lze oživit práci s krychlovými stavbami či vláčky:


Využijte související materiály k úlohám

Můžete si je vytisknout, nebo zobrazit právě do celoobrazovkového režimu. Takto vypadá související materiál k úloze “Povídáme si”:

Jaké související materiály k úlohám byste ocenili vy?

Na spoustě místech ještě chybí související materiály. Dejte nám vědět, co by se vám k dané úloze konkrétně hodilo.

Jak celoobrazovkový mód funguje vám?

Kde už se vám osvědčil? Při jaké situaci ve třídě? Co vám ještě v celoobrazovkovém módu chybí? Dejte nám prosím vědět, ať pro vás můžeme H-edu stále vylepšovat! 


Váš tým H-edu



Komentáře

Pavel Trojánek

Pavel Trojánek

Hejného metoda mi ukázala, že škola hrou není jen pojem ve starých knížkách, ale že si školu hrou užívají dnes už tisíce dětí ve školách v Česku. A navíc při hodinách matematiky! A navíc se u toho učitelé smějí a baví je to. Mám z toho radost a pomáhám tomu, aby si mohlo při hodinách matematiky učení užívat ještě více dětí. Třeba zrovna tady na blogu. Nebo v rámci H-edu, elektronické podpory výuky matematiky Hejného metodou.

Přihlaste se k odběru novinek:

Vložte svůj email